Nobody will save you.
Zit je in de put, op de bodem in je leven?
Heel naar voor je!
Maar niemand gaat je er uit halen en er van uit gaan dat iemand dit wel doet maakt je zwakker.
Zelfs als je het geluk hebt dat iemand dit wel doet, het maakt het je alsnog zwakker door er op te hopen.
Want je legt je focus op zwakheid en being needy.
En als niemand je dan helpt is de klap alleen maar groter!
Daarom ga er nooit van uit dat iemand je helpt en als het wel gebeurd is het een leuke extraatje, een gelukje.
Realiteit is dat het meestal niet gebeurd en er op wachten pure tijdverspilling is.
Zie eruit klimmen niet als iets negatiefs, maar geniet van de reis en klim uit het dal die enkel omhoog is.
Hoop koop je niks voor zoals ze hier in Nederland zeggen.
Ai zegt dit er over:
“AI-overzicht
“Hoop koop je niks voor” is een bekende Nederlandse uitdrukking die betekent dat je met alleen hopen of goede intenties geen concrete resultaten of zekerheid bereikt. Het benadrukt dat actie en feiten belangrijker zijn dan loze verwachtingen.
Hier zijn een paar perspectieven op deze uitdrukking:
Andere context: Soms wordt de uitdrukking figuurlijk gebruikt in de context van consuminderen, waarbij men stelt dat je “een hoop” (veel) spullen juist niet nodig hebt om gelukkig te zijn
Geen zekerheid: Het verwijst vaak naar situaties waarin hoop niet voldoende is, bijvoorbeeld in onzekere tijden, bij financiële problemen of in relaties (waar een ‘sorry’ soms niet genoeg is).
Resultaatgerichtheid: De uitdrukking wordt gebruikt om aan te geven dat men behoefte heeft aan tastbare acties of veranderingen, in plaats van passieve hoop.”
